Αναρωτιέμαι πόσοι κόσμοι συγκρούονται, συνυπάρχουν και αλληλοτροφοδοτούνται στο μυαλό του Βασίλη Πέρρου, του 32χρονου ζωγράφου, που με την έκθεση «Φερέοικων Μνήμες» στην Γκαλερί Σκουφά, δημιούργησε εικαστικό γεγονός.

Δεκάδες έργα, λάδια σε καμβά, λάδια σε ξύλο, κατασκευές, φωτογραφίες, μεικτές τεχνικές, δημιουργούν γαλαξίες που ξετυλίγονται, στροβιλίζονται και συνωθούνται γύρω από το νόημα της μνήμης, της κίνησης, της ροής, της μετανάστευσης - γεωγραφικής, νοητικής, σωματικής. Με συμβολικό «οίκο» την αποσκευή, τη βαλίτσα που γίνεται εστία, διαβατήριο, αγγελτήριο θανάτου ή πιστοποιητικό γέννησης, ο Βασίλης Πέρρος συνθέτει μία βαθιά παρατήρηση κοινωνικής ανθρωπολογίας, μικροϊστορίας και οντολογικής αγωνίας.

Η ευρυχωρία της φαντασίας του και η τόλμη να γεφυρώνει θραύσματα αντιθετικών, ενίοτε, αναφορών, ενισχύεται από την εντυπωσιακή επινοητικότητά του. Αξίζει να παρατηρήσετε τις μικροκατασκευές μέσα σε μία δερμάτινη βαλίτσα, όπου ένας mega-μικρόκοσμος φθοράς ακολουθεί τον κύκλο της ζωής. Ολόγυρα, τα έργα του ανοίγουν κόσμους, μέσα από τον θάνατο, είδα συχνά το φως της ζωής, όπως τα φυτά που ξυπνούν μέσα από μία φθαρμένη αποσκευή, όπως το φως που φέγγει στο σώμα εντός. Πλήθος οι αναφορές του Βασίλη Πέρρου, παίρνει θραύσματα, νήματα, ψιχία και τα μεταποιεί σε κάτι ολότελα δικό του, σε κάτι αυθύπαρκτο σε διαρκή ροή. Η μάνα της Σμύρνης συμπλέει με κλειστά σπίτια σε gothic ατμόσφαιρα, γυμνά σώματα σε στυλ Spencer Tunick και μορφές σε στυλ Ron Mueck, o Καββαδίας, ο Καβάφης, ένα αμάλγαμα οικείων προσώπων, ο Tim Burton και ο Ιερώνυμος Μπος... Εφυγα από την έκθεση πλήρης με διάθεση να σκεφτώ, να διαβάσω, να δω.

​Εκθεση Βασίλη Πέρρου «Φερέοικων Μνήμες», επιμέλεια Ιρις Κρητικού. Gallery Σκουφά 4, έως 12.10